۱۳۹۳/۰۱/۰۶

به رؤیاهای خود چنگ بینداز

این پوستر متعلق به یک فیلم مستند ۱۰۵ دقیقه‌ای بنام «سپیده» ساخته‌ی Berit Madsen، مستندساز دانمارکی می‌باشد. فیلم درباره‌ی یک دختر جوان ایرانی بنام سپیده است که آرزو دارد بتواند روزی کیهان‌نورد شود. اما خانواده‌ی سنتی سپیده، وی را نه تنها او تشویق نمی‌کنند که پی در پی او دلسرد و ناامید کرده و از وی می‌خواهند که سریع‌تر ازدواج کرده و بچه‌دار شود.

همه‌ی ما با این داستان که "در قالب‌های گوناگون" برای دختران چه در ایران و چه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان اتفاق می‌افتد، آشنا هستیم. در حالی که شوربختانه، جوامع سنتی از دختران انتظاراتی گاه غیر منطقی دارند، افرادی همچون سپیده در راه رسیدن به آرزوهای خود با مشکلات متعددی روبرو می‌باشند. مبارزه با انتظارات اجتماعی و حتی خانوادگی که همگی ناشی از جهل فراگیر در این جوامع می‌باشد! اما سپیده دست‌بردار نیست و بالاخره موفق می‌شود تا با زن آرزوهایش، نخستین بانوی کیهان‌نورد ایرانی، انوشه انصاری، دیدار کند. دیداری که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این فیلم برای بخش مسابقه‌ی جشنواره فیلم "Sun Dance" که از ۹ تا ۱۳ آوریل در شهر پنسیلوانیا برگزار می‌شود انتخاب شده است.

نسخه‌ی تبلیغی این فیلم را در اینجا مشاهده کنید.  |  این  هم یک گفتگو با کارگران دانمارکی فیلم.  |  اینجا  هم برگه‌ی این مستند بر روی فیسبوک.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر